Escudo 2 - con leyenda UA.gif (1203 bytes)                                          Guía del campus - puño 50.jpg (5169 bytes)                            Memòria del Curs Acadèmic 1998-1999


 

IX. Vicerectorat de Relacions Institucionals i Internacionals

 

IX.15 PROJECTE TURQUIA

bandera_turquia.gif (608 bytes)

Projecte Turquia

 

El projecte Turquia, dins els objectius d’internacionalització de la Universitat d’Alacant, és un ambiciós intent de promoure la mobilitat i la diversitat cultural com a forma de garantir i fer progressar l’intercanvi de les idees i els coneixements entre els membres de la nostra comunitat universitària i els de Turquia.

Turquia és un dels països més apassionants de l’àmbit europeu, amb un gran dinamisme pel que fa a l’economia i un afany extraordinari per integrar-se en la Unió Europea. Una dada només és suficient per a resumir el gran interès del projecte: Turquia és el desè client comercial de l’Estat espanyol –per davant de Japó— i, no obstant això, no coneixem suficientment la seua riquesa cultural i històrica ni el seu dinamisme i progrés econòmics. Altres universitats prestigioses d’arreu del món, com ara la Universitat de Yale, la Universitat de Maryland, la Universitat de Colúmbia, la Universitat de Southampton, etc., han anat al davant en els seus respectius països, pel que fa a la projecció de la seua riquesa cultural, patrimonial i històrica, en el context d’un present i un futur atractius.

El seu desenvolupament depèn del grau d’acollida per part dels investigadors, els docents, els alumnes i, en general, de la societat a l’hora d’aprofitar els avantatges implícits que deriven de la internacionalització. Convidem, per tant, la comunitat universitària a conèixer el projecte i a aportar-hi idees, iniciatives, programes, etc. que li donen contingut i viabilitat a llarg termini.

 

Convenis amb Universitats de Turquia

La Universitat d’Alacant manté convenis amb cinc universitats turques de gran prestigi en l’àmbit internacional, en les quals l’ensenyament es fa completament en llengua anglesa. A més, els campus d’aquelles universitats i l’activitat docent i investigadora que duen a terme arriben graus d’excel·lència molt destacats. Les universitats turques han estat lligades a les millors universitats dels Estats Units en dècades recents i amb connexions de tot tipus.

 

ankara.gif (1725 bytes)      Ankara University

 

hacettepe.gif (892 bytes)      Hacettepe University

 

bilkent.gif (5480 bytes)      Bilkent University

 

koc.gif (2601 bytes)       Koç University

 

middle.gif (1585 bytes)      Middle East Technical University

 

Recomanem als alumnes i els professors que naveguen pels enllaços de les universitats de Turquia, amb les quals la Universitat d’Alacant manté actualment convenis de col·laboració i intercanvi, i que exploren les possibilitats que tenen de beneficiar-se dels convenis que hem subscrit amb cadascuna d’aquelles cinc universitats.

L’objectiu d’aquests convenis és donar cobertura institucional al desenvolupament de la col·laboració en l’àmbit de la mobilitat i l’intercanvi docent, la cooperació en projectes d’investigació i la col·laboració quant a difusió i promoció de les ofertes culturals de Turquia i l’Estat espanyol.

 

Convenis amb Universitats de Turquia

Antecedents del Projecte Turquia

Enllaços d'interès sobre Turquia en la web de la Universitat d'Alacant

 

 

Memòria del Curs Acadèmic 1998-1999

IX. Vicerectorat de Relacions Institucionals i Internacionals

IX.1 Projectes i representació institucional
IX.2 Secretariat de Relacions Institucionals i Comunicació
IX.3 Oficina de Protocol
IX.4 Oficina Tècnica de Comunicació
IX.5 Secretariat de Relacions amb Amèrica Llatina
IX.6 Secretariat Sócrates/Erasmus
IX.7 Secretariat de Llengües Modernes
IX.8 Oficina de Cooperació i Desenvolupament. Gestió del 0,7%
IX.9 Internacionalització
IX.10 Convenis
IX.11 Centre d'Estudis sobre la Dona (CEM)
IX.12 Centre Iberoamericà de la Biodiversitat (CIBIO)
IX.13 Centre de Documentació Europea
IX.14 Universitat Permanent
IX.15 Projecte Turquia