OFICINA D'INFORMACIÓ A L'ALUMNAT![]()
L'Oficina d'Informació a l'Alumnat atén les demandes d'informació dels interessats (alumnes de secundària i universitaris, titulats, estrangers, etc.) a través de diferents canals (presencial, telefònica, postal, correu electrònic, etc.).
Aquestes demandes principalment fan referència a:
- Oferta formativa i condicions d'accés
- Possibilitats d'obtenir beques i ajudes
- Activitats acadèmiques i d'extensió universitària
- Serveis i recursos que poden trobar en la nostra universitat
- Procediments i tràmits administratius (accés, preinscripció, matrícula, etc),
- Informació sobre altres universitats o organismes.
Entre les activitats que porta a terme l'Oficina d'Informació podem destacar:
- Informació acadèmica i administrativa:
· Oferta d'estudis de la Universitat d'Alacant, de les universitats de la Comunitat Valenciana i de la resta d'universitats espanyoles. Plans d'estudi de les titulacions de la Universitat d'Alacant i d'altres universitats.
En la base de dades que dóna suport a la d'Oferta d'Estudis Universitaris de la web s'han recopilat al voltant de 12.000 titulacions que imparteixen les Universitats (títols oficials i propis, postgraus i doctorats), així com les dades de contacte dels centres que imparteixen cadascun d'aquests estudis (adreça, telèfon, fax, e-mail i web), i altres dades tals com serveis, rectorats, vicerectorats, etc. Cada oferta enllaça amb el respectiu pla d'estudis.· Informació sobre accés, modalitats i tràmits per a l'ingrés en la universitat. Selectivitat, Formació Professional, Majors de 25 anys, Estrangers i Titulats. Punt d'informació sobre el districte obert.
· Procediment de matrícula.
· Informació sobre l'organització d'aquesta universitat: Centres, Departaments i Serveis per a l'alumne.
· FAQ de Preguntes i Respostes més freqüents de l'alumnat.
· Recopilació en l'Agenda d'Activitats de les activitats de la Universitat d'Alacant (congressos, cursos, conferències, exposicions, etc.) així com de les activitats d'altres universitats i organismes. A continuació s'arreplega una quantificació d'esdeveniments registrats en l'agenda durant el curs 2005/06:
| TIPOLOGIA D'ACTIVITATS | NRE. ESDEVENIMENTS REGISTRATS (1 set.05-31 ago.06 |
||
| Universitat d'Alacant |
Altres Universitats i Organismes |
Totals | |
| Activitats Culturals | 661 | 349 | 1.010 |
| Act. Oci i temps lliure | 20 | 9 | 29 |
| Act. Esportives | 139 | 15 | 154 |
| Actos Socials i Institucionals | 170 | 29 | 199 |
| Beques, Ajudes, Subvencions, Certàmens, Concursos, etc. | 157 | 800 | 957 |
| Conferències, Seminaris, Taules Redones, Congressos, Jornades, etc. | 680 | 979 | 1.659 |
| Cursos | 640 | 3.442 | 4.082 |
| Normativa i Tràmites Administratius | 13 | 3 | 16 |
| Oposiciones i Concursos | 13 | 3 | 16 |
| Títols Universitàris (Oficials, Propis, Postgrau, Tercer Cicle) | 138 | 218 | 356 |
| Programes Assistencials, de Cooperació, Desenvolupament i Voluntariat | 21 | 3 | 24 |
| Total | 2.652 | 5.862 | 8.514 |
· Recopilació i seguiment de les beques més importants, manteniment actualitzat de convocatòries en vigor (textos complets de les convocatòries, terminis, impresos, etc.), així com consulta de convocatòries anteriors.
- Informació complementària:
· Dades de contacte i informació sobre centres d'interès per als alumnes (col·legis professionals, centres d'informació juvenil, associacions, etc. ) i sobre estudis no universitaris (Formació Professional)
· Assessorament sobre eixides professionals.
· Allotjament: des de l'oficina es gestiona una borsa d'allotjament d'habitatges per a llogar o compartir, així com la informació general del Col·legi Major i Residències Universitàries. Les dades registrades en el curs 2005/06 en la borsa d'allotjaments són:
| Habitatges | Nre. Habitacions | Places |
| 527 | 1.601 | 1.366 |
· Treball: en la OIA hi ha una borsa de treball per a alumnes de la UA, generalment per a fer classes, cuidar xiquets i altres treballs no qualificats.· Informació sobre transport universitari, horaris i itineraris.
- Web UA: L'Oficina d'Informació contribueix al manteniment i actualització permanent de la web de la Universitat, a través de bases de dades, agenda d'activitats així com pàgines d'informació sobre accés, preinscripció, beques, etc.
- Publicacions d'interès per a l'alumne d'elaboració pròpia o en col·laboració:
![]() ![]() Guia Plans d'Estudi de la Universitat d'Alacant, versions castellà i valencià |
![]() ![]() Fullets informatius de les titulacions de la Universitat d'Alacant, versions castellà i valencià |
|
|
|
|
|
|
Fullet Accés a la UA general (castellà i valencià) |
|
|
|
|
|
Fullet i pòster Cicle - conferències titulacions de la UA i eixides profesionals (bilingüe) |
|
|
|
|
|
- Participació en esdeveniments d'informació juvenil i/o de temàtica educativa.
Presència amb paraeta i atenció presencial en fires i altres esdeveniments d'informació juvenil i d'educació (estudis i formació, eixides educatives i/o professionals...) organitzades per ajuntaments i altres entitats. El curs 2005/06 s'ha participat en divuit esdeveniments d'aquesta naturalesa:
| LOCALITAT/DATA | ESDEVENIMENT |
UNIVERSITAT D'ALACANT (baixos de la Biblioteca General) (primera
setmana de setembre en el període de matrícula). |
FIRA DE BENVINGUDA |
ALACANT– Centre 14 (Ajuntament d'Alacant 17, 18, 19, 20, 23, 24, 25 i 26 de gener de 2006. (m, x, j, v, l, m, x, j) |
ORIENTAT'T 2006 |
LORCA 16, 17 i 18 de febrer de 2006 (j,v,s) |
VII SALÓ DE L'ESTUDIANT |
ALACANT (IFA) 7, 8 i 9 de març (m, x, j) |
EDUC@EMPLEA 2006 |
MADRID 8, 9, 10, 11 i 12 de març (x, j, v, s, d) |
AULAS 2006 |
GANDIA 27, 28, 29, 30 i 31 de març (l, m, x, j, v) |
VI FIRA DE L'ESTUDIANT Casal Jove (Avda. Beniopa.s/n) |
ELDA 29, 30 i 31 de març de 2006 (x, j, v) |
EL BAGUL DE L'ESTUDIANT i DE L'OCUPACIÓ |
ALCOI 30 i 31de març (j, v) |
EDUCACCIONS 2006 (EPS) |
UA-MUSEU (SPV) 31 de març (9,30 – 14 h.) (v) |
Trobada d'Estudiants de Batxillerat i Secundaria |
VALÈNCIA 5, 6, 7 i 8 d'abril (x, j, v, s) Horari: 10 a 20 h./ dissabte 10 -16 h |
FORMAEMPLEA 2006 |
UA- XARRADES TITULACIONS 7 d'abril (v) |
CONFERÈNCIES TITULACIONS UA I SALIDAS PROFESIONALES |
SAX 28 d'abril (s)/ Horari: 10-14 h./17-21 h. |
IES Sax |
PINÓS 6 de maig (s) |
INFOJOVE- FORMACIÓ I OCUPACIÓ Jardí Municipal |
ELX 5, 6 i 7 de maig (v, s, d) Horari: 5: 17-21,30 h./ 6: 10-14 h(17-21,30 h. 7: 17-21 h. |
SETMANA JOVE (Carpa en Plaça Congréss Eucarístic, junt Església Santa María). |
COCENTAINA 5 de maig (v) 9-20 h. |
FIRA JOVE (Pati del Palau de Cocentaina) |
MONFORT 4 de maig (j, 10,30- 14 h.) |
Aula Cultura Ajuntament |
IBI 18 i 19 de maig (j, v) |
VII JORNADES DE JUVENTUT: ORIENTACIÓ LABORAL I EDUCATIVA I ASSOCIACIONISME (Parque les Hortes) |
ALACANT Del 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 i 16 de juliol. (v, s, d, l, m, x, j, v, s, d) Horari: 18-24 h. |
FIRA DEL LLIBRE en col·laboració amb el Servei de Publicacions |

- Altres activitats:
· Enviament de documentació i de material de difusió a diverses fires organitzades per ajuntaments tals com Catarroja, El Pinós, etc. i a centres de secundària de la província d'Alacant, de la Comunitat Valenciana, de Múrcia i la província d'Albacete, així com a la resta d'universitats espanyoles.
· Col·laboració en gestió de la convocatòria de les ajudes econòmiques a Associacions i col·lectius d'estudiants de la UA.
· Col·laboració en la campanya de Infomatrícula i Automatrícula.
· Col·laboració amb el Secretariat d'Accés en les següents activitats:
- Programa de Visites d'Alumnes de Secundària a la Universitat.
- Cicle de conferències-col·loqui sobre titulacions de la UA i eixides professionals.
- Infoselectivitat.
- Edició de l'Agenda d'Accés.
· Enviament de carta institucional i fullets de les titulacions sol·licitades a aproximadament 3.000 alumnes de secundària que ens havien deixat les seues dades i autoritzat l'enviament d'informació quan van visitar la UA.
· Enviament de carta institucional i fullets d'accés i titulacions als centres de secundària i centres d'informació juvenil de les províncies d'Alacant, Murcia, València i Albacete.
· Participació en les sessions d'acollida i informació per a alumnes de nou ingrés de la Facultat de Ciències.
· Col·laboració amb el Secretariat de Relacions Institucionals en:
- Edició de continguts per a l'elaboració de l'Agenda Jove de la Cadena Ser.
- Sessions de recepció a fills d'immigrants valencians de Llatinoamèrica que visiten anualment la UA.
· Col·laboració amb la Societat de Relacions Internacionals en l'edició de continguts per a l'elaboració de l'Agenda Internacional.