Notícies

           Llig la notícia a Vilaweb

 




DISSABTE, 17/10/2009 - 06:00h



Ernest Maragall acusa el PP d'anar contra la realitat d'un país


Els populars presenten un recurs d'inconstitucionalitat sobre la LEC

El conseller d'Educació, Ernest Maragall, va dir ahir que l'actitud del PP, que ahir va presentar un recurs d'inconstitucionalitat contra la Llei d'Educació de Catalunya (LEC), negava 'a Catalunya el seu dret a existir' i el va acusar de voler fer marxa enrere 'cap a la pre-democràcia'. El PP va recórrer ahir davant del Tribunal Constitucional alguns aspectes lingüístics i curriculars de la LEC en considerar que van en contra de la constitució espanyol.

El recurs està firmat per cinquanta diputats del grup parlamentari del Congrés, el nombre necessari de diputats perquè s'admeti a tràmit la petició. Si el Constitucional accepta el recurs contra la LEC se sumarà al recurs contra l'estatut que el PP va presenta ja fa més des tres anys.

Els arguments del PP

En conferència de premsa, el diputat del PP Rafael López va dir ahir que la llei limitava els drets lingüístics de les famílies, segregava el currículum català amb el d'Espanya i creava un cos docent català que impedia la connexió amb els docents espanyols; i que això anava en contra de la constitució.

López va dir que la LEC blindava la immersió lingüística 'inconstitucionalment' i que retallava drets respecte la llei de política lingüística, en reduir de cinc anys a un el temps d'ensenyament en espanyol que, a més, es practica mitjançant atenció individualitzada, la qual cosa va definir com a 'segregació'. També critica que el govern pugui decidir sobre qüestions curriculars com ara la tercera hora d'espanyol.

Pel que fa a la creació dels cossos docents catalans, López va recordar que la LEC creava cinc categories professionals noves i eliminava les nou que es reconeixen a nivell espanyol, de manera que s'impossibilitava que 'qualsevol professor de Castella i Lleó pugui venir a donar classes a Catalunya'.

Maragall defensa la coherència i constitucionalitat de la LEC

Per al conseller Maragall, voler evitar que el català 'sigui la llengua vehicular a l'escola' és anar contra 'la realitat d'un país que fa vint-i-cinc anys que funciona així' i és per això que va afirmar que continuaria desplegant la llei 'amb totes les energies'. A més, va insistir que la LEC era una llei plenament constitucional i 'coherent amb l'estatut i amb el seu principi d'autogovern'.

La LEC 'és la demostració que hi ha prou autogovern com per construir un model educatiu propi' va dir, i va afegir: 'El PP no admet que Catalunya tingui un model educatiu propi, però Catalunya el té i el tindrà'.


torna al principi Novetats