Alicante, 21 de octubre de 2003

LA UNIVERSITAT D'ALACANT, COMPROMESA AMB EL VALENCIÀ

Membres de la comunitat universitària participaren el passat dissabte, 18 d'octubre, en la manifestació “Tots i totes pel Compromís”, que va recórrer pacíficament el trajecte que va de
l'institut Jorge Juan a l'esplanada del Port, lloc on el rector Ordóñez va llegir el text de l'acte de Compromís pel Valencià, en què recordava que fa 20 anys, a Alacant , les Corts Valencianes aprovaren la Llei d'Ús i Ensenyament del Valencià, com a instrument de normalització lingüística del poble valencià, i que “aquesta Llei continua sent vàlida”. La manifestació, convocada per onze entitats, entre les quals hi ha institucions, partits, entidtats cíviques, acadèmiques i culturals,
comptava amb el suport de l'Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana, amb seu a la Universitat Alacant, i de diversos ajuntaments de la província d'Alacant i de tot el País Valencià.

A partir de les 18.30 h, la manifestació va iniciar el seu recorregut des de la plaça de la Muntanyeta, on s'havien concentrat els participants, fins al Port, on van exposar, entre d'altres, sis punts urgents, com ara el d'adoptar mesures perquè el valencià tinga un ús social ple. La vitalitat d'una llengua depén, també, de la voluntat decidida dels seus parlants, assegura el nostres drets lingüístics i ha de ser un element de cohesió i d'identificació col·lectiva. Igualment, els convocants recordaven que és en les grans ciutats on cal fer un major esforç social i institucional per a promocionar la llengua i que el valencià és la llengua pròpia i oficial dels valencians. El rector Ordóñez va acabar el seu discurs convidant i animant tota la ciutadania a continuar treballant, amb més il·lusió encara, perquè el poble valencià no deixe perdre la part més important del seu patrimoni cultural: la seua llengua pròpia.

Manifiesto leído por el rector: http://www.ua.es/es/presentacion/oficina_rector/discursos/18102003.html