Alicante, 27 de marzo de 2004

JOSEP ANTONI GISBERT, BOCAS I CACO SENANTE, EN LA SEU UNIVERSITÀRIA DE LA MARINA

Ahir divendres va ser, sens dubte, un dels dies més intensos viscuts en la Seu Universitària de la Marina, amb tres activitats consecutives –en tres espais diferents i totes tres amb les sales respectives plenes-, a càrrec de Josepc Antoni Gisbert, el grup Bocas i el cantautor Caco Senante.

Josep Antoni Gisbert

En el marc del cicle “El Runar: Història i Patrimoni”, Josep Antoni Gisbert iniciava a les 20:30 h la generosa oferta cultural de la jornada, amb la conferència “La Ràpita, paisatge vital d’Abu Bakr Muhammad B. cIs?? Remembrança, des de Dénia ”. I en aquest acte documentava i feia pública la que, sens dubte, ha estat la gran notícia arqueològica de la comarca: la troballa de restes arqueològiques corresponents a dues vil·les romanes al tossal de la Ràpita, de Benissa, que encara no havien estat catalogades. La principal conclusió de les aportacions de Gisbert, assumides per l’alcalde Juan Bautista Roselló –que va presidir l’acte, conjuntament amb Joan Borja, director de la Seu-, va ser la necessitat d’aprofundir en els estudis arqueològics i en la catalogació sistemàtica i exhaustiva del privilegiat patrimoni arqueològic del municipi, a fi de garantir-ne la protecció, amb les corresponents modificacions en el Pla General d’Ordenació Urbana.

Grup Bocas: “I vosté què mirà?

A les 21:30 h, a la sala d’exposicions de la Seu –amb el testimoni silenciós de la magnífica exposició Mediterrània, que es ja troba en els seus últims dies de visita- s’inicava la segona sessió del café literari “I vosté què mira”, a càrec del grup Bocas. Novament, els textos en prosa i en vers dels joves membres d’aquest col·lectiu, eren recitats a la llum dels ciris i amb la complicitat del treball fotogràfic d’Oskar Ganzedo.

Caco Senante: “Lo mejor de los mejores”

La jornada concloïa a la sala d’actes del Centre Cultural benissenc, amb el recital de Caco Senante “Lo mejor de los mejores”. Aquest espectacle del cantautor canari responia, en paraules seues, a l’autentic sentit del seu nom: “Me llamo Caco porque soy un ladrón: un ladrón de canciones. En este espectáculo he querido hacer mías algunas de las canciones latinoamericanas que más me han seducido”.

El recital ha estat, més que un simple concert, una autèntica revisió de les principals figures de la cançó hispanoamericana del segle xx, amb un generosíssim repertori d’anècdotes (només possible en boca d’algú que, com el Caco, ha compartit professió i amistat amb els grans mites de la música llatina). D’aquesta manera, els esperits de Carlos Gardel, Violeta Parra, Chabuca Granda, José Alfredo, Armando Manzanero, Pablo Milanés, Joan Manuel serrat, Silvio Rodríguez, Rubén Blades, Joaquín Sabina o Juan Luis Guerra –entre altres- van anar fent-se presents en una sala del tot plena a pesar d’un clima gens hospitalari.

Al final de la jornada, Joan Borja, director de la Seu –ulleres marcades, per la fatiga d’una setmana desbordant en les activitats de la institució-, feia les valoracions següents: “La Seu es troba un moment dolç, amb múltiples projectes il·lusionants que comencen a revolucionar la implantació de la Universitat d’Alacant a la comarca. Des de la Seu no fem sinó respondre al compromís ineludible que la institució universitària ha d’assumir respecte de la societat. L’autèntic mèrit del fenomen a què estem assistint en la Seu és del poble de Benissa i de l’envejable sensibilitat cultural de tota la comarca”.