24 de setembre de 2004

LA UNIVERSITAT D'ALACANT DISTRIBUEIX AGENDES I PROGRAMARI EN VALENCIÀ ALS ALUMNES NOUS

Ja s’ha començat a distribuir l’Agenda de la Universitat d’Alacant 2004/2005 entre els 6.000 alumnes que es matriculen de primer. L’agenda, a més de la informació sobre calendari acadèmic, informació sobre els serveis destinats als alumnes, una selecció de pàgines web i altres informacions útils per als estudiants universitaris, conté dos CD-ROM, un amb programari lliure en valencià (Open Office, Mozilla, Firefox, GIMP, Winrar, Leechftp, Opera, WebCopier, Abiword) amb el suport de Softcatalà, i l’altre amb la versió 3.0 del SALT, traductor castellà-valencià elaborat per la Conselleria de Cultura, Educació i Esport.

L’agenda universitària es distribuirà, també, entre els alumnes que trien l’opció de classes en valencià en el formulari de matrícula; tot el personal d'administració i serveis (PAS), i el professorat de la Universitat que la sol·licite.

L’edició de l’agenda ha estat una iniciativa del Secretariat de Promoció del Valencià (Vicerectorat de Convergència Europea i Qualitat), en col·laboració amb el Vicerectorat d’Alumnat i la Gerència de la Universitat. Aquesta iniciativa ha rebut el suport de la Conselleria de Cultura, Educació i Esport de la Generalitat Valenciana i de Bancaixa.

En total s’han editat 10.000 exemplars d’una agenda que any rere any ha demostrat la seua utilitat i ha sigut molt ben acceptada per la comunitat universitària. L’agenda universitària forma part d’una sèrie de materials de benvinguda al nou curs acadèmic que porta per títol “Universitat en valencià” i elaborats conjuntament per totes les universitats valencianes, amb el suport de la Conselleria de Cultura, Educació i Esport.