Alicante, 20 de octubre de 2004

REUNIÓ DELS RECTORS DE LES UNIVERSITATS DE L'INSTITUT JOAN LLUÍS VIVES A
PERPINYÀ

Esther Giménez-Salinas, rectora de la Universitat Ramon Llull, ha estat elegida presidenta de les universitats de la xarxa, les quals ja en són 20, en haver-se aprovat la incorporació de la Universitat Abat Oliba CEU.

Barcelona / Castelló de la Plana / Palma, 20-10-2004.- El Consell General de l’Institut Joan Lluís Vives (IJLV) es va reunir ahir, 19 d'octubre, a la Universitat de Perpinyà, i va elegir a la rectora de la Universitat Ramon Llull (URL), Esther Giménez-Salinas i Colomer, presidenta d'aquesta xarxa
d'universitats per al proper semestre.

La nova presidenta del IJLV va nàixer el 1949 a Barcelona i es va llicenciar en Dret i en Psicologia a la Universitat de Barcelona, on posteriorment es va doctorar en Dret Penal. Giménez-Salinas ha exercit com a docent a les universitats de Barcelona i Ramon Llull i  ha ocupat diversos càrrecs al
Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya. Després d'haver estat vocal del Consell General del Poder Judicial de l'estat espanyol durant quatre anys, Esther Giménez-Salinas va ser escollida rectora de la URL en setembre de 2002.

Un dels punts més destacats de l'ordre del dia de la reunió del Consell General del IJLV va ser l'aprovació de la incorporació de la Universitat Abat Oliba CEU (UAO) a la xarxa d'universitats. L'Abat Oliba, una de les set universitats barcelonines, va ser creada pel Parlament de Catalunya el 2003 i té el seu origen en l'antic Centre d'Educació Superior Abat Oliba CEU, adscrit a la Universitat de Barcelona i creat per la Fundació San Pablo-CEU, entitat promotora de l'actual institució universitària. En l'actualitat, el CEU té 26 centres educatius en set ciutats de l'estat espanyol, entre els quals hi ha dos universitats a més de l'Abat Oliba, la Universitat San Pablo CEU, a Madrid, i la Universitat Cardenal Herrera CEU, a València. Amb un claustre de quasi 3000 professors, la UAO imparteix 90 ensenyaments diferents a prop de 30000 alumnes.

A més d'elegir nova presidenta i aprovar la incorporació de la UAO a la xarxa d'universitats, els rectors del IJLV van donar el vist i plau al programa d'activitats per al primer semestre de l'actual curs 2004-2005.

D'aquest programa d'activitats cal destacar l'acte acadèmic de celebració del desè aniversari del IJLV, el qual tindrà lloc a la ciutat de Morella (Els Ports) el proper 11 de febrer, i la Lliga de Debat que acollirà la Universitat Ramon Llull del 9 al 13 de març de 2005.

El Consell General és l’òrgan suprem de govern de la xarxa d’universitats Institut Joan Lluís Vives i està integrat pels 20 rectors de les universitats que en formen part, les quals pertanyen a tres estats diferents, l'espanyol, el francès i l'andorrà.

L’Institut Joan Lluís Vives és la xarxa d’universitats de Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears, Catalunya Nord i Andorra. La seua finalitat és potenciar les relacions entre aquestes universitats a fi de coordinar la docència, la recerca i les activitats culturals, així com potenciar la
utilització de la nostra llengua.