Alicante, 28 de abril de 2005

RAMONEDA AFIRMA QUE LA IDENTITAT EUROPEA S’AFIRMA CONTRA LA GUERRA CIVIL EUROPEA

El filòsof i periodista Josep Ramoneda, director del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona, va fer ahir dimecres 27 d'abril la sisena conferència del cicle de conferències «Identitats europees: memòria i identitat en el procés de construcció europea», que té lloc a la Seu Ciutat d’Alacant de la Universitat d’Alacant. El director de la Seu Ciutat d’Alacant de la Universitat d’Alacant, Manuel Alcaraz, va presentar Josep Ramoneda.

Per a Josep Ramoneda la identitat europea es fonamenta com una resposta al mal, com una resposta al mal que representen les dues guerres civils europees, la primera i la segona guerres mundials, i que té com a símbol Auschwitz. La identitat europea, per a Ramoneda, té com a característica que és oberta, que no exclou ningú, que incorpora al “nosaltres” a tots aquells que ho volen, sense preguntar-los ni el seu origen ètnic, ni la seua llengua, ni la seua procedència. També va destacar que si destruïm el model social europeu destruirem Europa, ja que aquest factor va contribuir d’una manera cabdal a la construcció d’Europa. Per últim, va assenyalar que a Europa falta voluntat política per anar avançant en el seu procés de construcció política.

El divendres dia 29, a les 20 hores, l’escriptor i antropòleg Joan Francesc Mira, professor de Filologia i Cultures Europees en la Universitat Jaume I, farà la conferència «Una història d’Europa: cultures, llengües, nacions», que clourà el cicle de conferències.

Més informació: http://www.ua.es/spv/identitats/