Alicante, 3 de mayo de 2005

NO PODEM DISSOCIAR LA HISTÒRIA DELS POBLES DE LES SEUES LLENGÜES, SEGONS JOAN F. MIRA

L’escriptor i antropòleg Joan Francesc Mira, professor de Filologia i Cultures Europees en la Universitat Jaume I, va fer divendres 29 d'abril la conferència de cloenda del cicle de conferències "Identitats europees: memòria i identitat en el procés de construcció europea", que ha tingut lloc a la Seu Ciutat d’Alacant de la Universitat d’Alacant. El professor de Filologia Espanyola de la Universitat d’Alacant, José Carlos Rovira, va presentar Joan Francesc Mira.

La història d’Europa també té una dimensió lingüística, segons Joan Francesc Mira. Per a Mira, no sols la història dels pobles europeus va lligada a la història de les seues llengües, sinó que aquestes han estat un factor de consolidació i de legitimació dels estats europeus. La relació entre llengua i nació n’ha estat, per tant, una constant. El que sorprén, segons Mira, és que actualment el lituà o el txec, entre d’altres, han assolit estatus de llengües reconegudes a Europa i al món, i al català, per contra, se li continue negant el pa i la sal. L’autor de "Crítica de la nació pura" va remarcar també que les llengües no sols tenen un valor funcional, un valor comunicatiu, sinó que tenen a més un valor identitari, un valor de reconeixement d’una comunitat.

Més informació: http://www.ua.es/spv/identitats/