Alicante, 3 de mayo de 2005

LA SEU D’ALACANT ACOLLIRÀ UNES JORNADES SOBRE LA REFORMA DE L’ESTATUT D’AUTONOMIA

Dos dies de conferències i taules redones analitzaran el passat, el present i el futur de l’autogovern dels valencians

El dijous 5 i el divendres 6 de maig, a partir de les sis de la vesprada, la sala multiusos de la Seu Universitària d’Alacant (Av. Ramón y Cajal, 4) serà el marc de les Jornades “Autogovern i reforma de l’Estatut d’Autonomia de la Comunitat Valenciana”, que ha organitzat l’Associació Universitària Joan Fuster, amb la col·laboració dels vicerectorats d’Extensió Universitària i d’Estructura i Desenvolupament Institucional.

El dijous 5, a les 18.00 h, Isabel Lifante, vicerectora d’Estructura, obrirà les jornades. Seguidament serà el professor de Dret Administratiu Josep Ochoa qui parle des d’un punt de vista acadèmic de la reforma estatutària. El seguiran en una taula redona el politòleg i professor de la Universitat de València Vicent Flor, el catedràtic d’Economia i exvicepresident de les Corts Valencianes Vicent Soler (PSOE) i Hèctor Villalba, qui fóra president de les Corts i d’Unió Valenciana. Tots tres parlaran de la transició democràtica al País Valencià i dels primers moments de l’autonomia.

El divendres 6 es farà una interessant ullada a una part molt desconeguda de l’autonomisme valencià: els projectes estatutaris elaborats durant la Segona República espanyola. Esta conferència anirà a càrrec del professor de la Universitat de València Albert Girona, qui serà acompanyat pel catedràtic de la UA Emilio la Parra. A partir de les 19.30 h de divendres, tindrà lloc la taula redona amb representants de les principals forces polítiques valencianes: Rafael Maluenda, portaveu adjunt del PP en les Corts Valencianes; Toni Such, portaveu del PSOE; Joan Ribó, portaveu de l’Entesa; i Enric Morera, secretari general del Bloc. Esta taula tindrà com a moderador a Manuel Alcaraz, director de la Seu Universitària.

Tot plegat representa un programa ben interessant amb què l’Associació Universitària Joan Fuster vol apropar el debat sobre la reforma de la carta magna dels valencians a la ciutadania d’Alacant.

Més informació: