Alicante, 26 de octubre de 2005

HOMENATGE DE LES 20 UNIVERSITATS DE L'INSTITUT JOAN LLUÍS VIVES A JOAN FRANCESC MIRA

Amb l'homenatge universitari al professor de la Jaume I conclou el X aniversari de la Xarxa.

El proper divendres 28 d'octubre la Sala de Graus de la Facultat de Ciències Jurídiques
i Econòmiques de la Universitat Jaume I acollirà els actes de cloenda del X aniversari
de la xarxa d'universitats Institut Joan Lluís Vives. Els actes començaran a les 12 h
amb el següent programa:

12 h            Parlament del president de l'Institut Joan Lluís Vives i rector
                    de la Universitat d'Andorra, Daniel Bastida Obiols.

12.30 h        Presentació de la memòria dels 10 anys de la xarxa d'universitats
                    Institut Joan Lluís Vives a càrrec de Juli Peretó, coordinador de l'edició.

13 h            Homenatge universitari a Joan Francesc Mira.

Lectura de l'acta d'acord de retre homenatge universitari a Joan Francesc
                        Mira i Casterà, a càrrec del secretari executiu de l'Institut Joan Lluís
                        Vives, Ignasi Casadesús i Olucha.

"Laudatio" de l'homenatjat, a càrrec del catedràtic de la Universitat de
                        València Ramon Lapiedra i Civera.

Lliurament de la medalla memorial de l'homenatge.

Parlament de Joan Francesc Mira i Casterà.

14 h           Cloenda del X aniversari de la xarxa d'universitats Institut Joan Lluís Vives.

Interpretació de l'himne "Gaudeamus Igitur".

Els actes comptaran amb l'assistència dels rectors de les 20 universitats de l'Institut Joan Lluís Vives i prop d'un centenar de convidats, entre membres de les comunitats universitàries, polítics i gent del món de la cultura i el pensament del País Valencià, Catalunya, les Illes Balears, Andorra i Catalunya Nord.

Joan Francesc Mira i Casterà.

Joan Francesc Mira és escriptor, antropòleg, sociòleg, traductor i professor universitari. Va nàixer a València al desembre de 1939, va estudiar filosofia a les universitats pontifícies Gregoriana i Lateranense de Roma, i a la Universitat de València, on es va doctorar l’any 1971 i va exercir com a catedràtic de Grec. Des de 1991 fins 2005 ha estat professor titular del Departament de Filologia i Cultures Europees de la Universitat Jaume I de Castelló de la Plana.

Entre altres càrrecs, Joan Fracesc Mira ha estat conseller de la Institució Alfons el Magnànim i de la Institució Valenciana d'Estudis i Investigacions, president d’Acció Cultural del País Valencià, i vicepresident del Centre Català del Pen Club Internacional.

Entre altres premis i distincions, Mira ha estat mereixedor del premi Andròmina de narrativa, el premi Joan Fuster d'assaig, el premi de la crítica Serra d'Or, la Lletra d'Or al millor llibre de l'any, la Creu de Sant Jordi, el Premio Nacional de la Crítica, la Medalla d’Or de la Ciutat de Florència, el Premio Nacional de Traducción, i el Premi d’Honor de les Lletres Catalanes.

Ramon Lapiedra i Civera (farà la "laudatio" de l'homenatjat)

Nascut a Almenara, la Plana Baixa, el 1940, Ramon Lapiedra és catedràtic del Departament
d’Astronomia i Astrofísica de la Universitat de València, de la qual fou rector entre 1984 i 1994. El professor Lapiedra també és membre del Consell Valencià de Cultura i president de l’entitat cívica
Valencians pel Canvi.