Alicante, 8 de marzo de 2006

NOVES PEL·LÍCULES DE CINEMA EN VALENCIÀ: ‘KING KONG’, ‘OLIVER TWIST’ I ‘FRÀGILS’

El  9 de març es reprèn la programació del Cinema en Valencià amb tres noves pel·lícules de gran èxit, que es projectaran en els Cinemes ABC Gran Via a les 19.45 hores. El 9 de març King Kong, de Peter Jackson; el 23 de març Oliver Twist, de Roman Polanski, i el 6 d’abril Fràgils, de Jaume Balagueró.

En Alacant l'èxit d'aquesta iniciativa ha estat notable, amb l'assistència de més de 1500 persones a les projeccions de Charlie i la fàbrica de xocolata, Star wars III. La venjança dels Sith, Harry Potter i el calze de foc i La vida secreta dels paraules. En aquest sentit, els serveis lingüístics de les universitats públiques valencianes consoliden i amplien la programació de cinema en valencià per terres valencianes. A partir del 10 de gener i fins al 6 d’abril es podrà veure en valencià més cinema (13 pel·lícules doblades en valencià i 13 pel·lícules més subtitulades en valencià) a la ciutat de València i, enguany, a més, també a Alacant, Castelló, Alcoi i Gandia.

Enguany, amb la nova programació, es consolida i amplia Cinema en valencià. S’augmenta el nombre de films (13 pel·lícules doblades i 13 pel·lícules més subtitulades, exceptuant-ne la programació de cinema infantil i juvenil que es farà a la primavera) i s’eixampla la programació per diverses ciutats amb seus universitàries: Castelló, Gandia, Alcoi i Alacant, a més de València.

Aquest ambiciós projecte de fer una programació de cinema en valencià a la ciutat de València sota el títol Cinema en valencià, que va nàixer per iniciativa del Servei de Política Lingüística de la Universitat de València (UV) i de l’Àrea de Promoció i Normalització Lingüística de la Universitat Politècnica de València (UPV), creix i es consolida en tots els aspectes.  Al projecte s’han afegit el Secretariat de Promoció del Valencià de la Universitat d’Alacant (UA) i el Servei de Llengües i Terminologia de la Universitat Jaume I de Castelló (UJI). Amb això les universitats valencianes intenten pal·liar l’absència d’oferta de cinema en valencià en les pantalles valencianes, ja que el sector sols compta amb escasses o tímides iniciatives privades i d’algun ajuntament, i l’absència de suport per part de les institucions públiques valencianes d’àmbit superior.

Entrada gratuïta amb la TIU o amb invitació. Reduïda per al públic en general. Recollida d’invitacions al PIC, Consell de la Joventut i Seu d’Alacant.

Més informació: