COMUNICAT DE LA XARXA VIVES DAVANT ELS ATEMPTAS CONTRA LA UNIVERSITAT D'AL MUSTANSARIYA A L'IRAQ

Davant dels atemptats perpetrats ahir contra la Universitat d’Al Mustansariya, la Xarxa Vives d’Universitats:

1. Ratifica una vegada més el compromís de les universitats a favor de la pau i la total condemna i el rebuig del terrorisme, que ahir va fer de la comunitat universitària d’Al Mustansariya el seu objectiu. Aquest compromís es va certificar el 3 de maig de 2001 en l’acte /Les universitats per una cultura de pau/ i en el manifest /Les universitats catalanes a favor de la pau: raons contra la guerra/, amb el suport de la Xarxa.

2. Expressa la seua solidaritat amb els familiars de les víctimes dels atemptats d’ahir i la seua preocupació per l’agreujament de les condicions de vida a l’Iraq des que al 2003 el país fóra atacat per la coalició. Es tracta d’una preocupació que la Xarxa Vives ja va fer palesa en el seu manifest de 28 de març de 2003 davant la intervenció bèl·lica a l’Iraq.

3. Lamenta que no haja estat possible una resolució pacífica del conflicte a l’Iraq des que va començar, el seus efectes negatius en les relacions internacionals, i l’extensió del conflicte a altres parts del món que s’han vist colpejades per actes terroristes.

4. Confia en la mediació de l’Organització de les Nacions Unides perquè aviat es restablisca la pau al Pròxim Orient sobre els fonaments dels valors democràtics.

Barcelona, 17 de gener de 2007