SALVADOR GINER ASSEGURA QUE “LA VIRTUT REPUBLICANA ÉS LA PARTICIPACIÓ CIUTADANA"

El sociòleg Salvador Giner va afirmar ahir que “la virtut republicana és la participació”. Giner va pronunciar ahir una conferència a la Seu Ciutat d’Alacant dins del cicle de "Política i ciutadania", que organitzen els Vicerectorats d’Extensió Universitària i el de Qualitat i Harmonització Europea.

Per al “republicanisme” que defensa Salvador Giner, la ciutadania constitueix el centre de la "polis", el centre de la vida democràtica, i ha de ser activa i participativa. Giner va insistir en el fet que la salut d’un règim democràtic es troba, sobretot, en el fet que tinga una societat civil forta, organitzada i activa. També va afirmar que l’ideari “republicà” descansa més sobre el valor de la "fraternitat/" que sobre el valor de la "igualtat" o la "llibertat".

El cicle Política i ciutadania es tancarà el pròxim dilluns 2 d’abril, a les 20 h, a la Seu Ciutat d’Alacant amb una conferència de la senyora Dominique Schnapper, sociòloga i membre del Consell Constitucional de França, qui ha estat presidenta de la Societat Francesa de Sociologia (1995-1999) i Premi Balzan de Sociologia 2002, i és doctora honoris causa per la Universitat MacGill de Montreal.

Schnapper pronunciarà la seua conferència en francès: “Assistons nous à la fin de l’idée de Représentation”. El públic assistent podrà disposar del text de la conferència en llengua catalana.