EL RECTOR DE LA UA INAUGURA AQUEST DIVENDRES LA 5ª TROBADA DE SECUNDÀRIA I BATXILLERAT

També hi haurà una Trobada esportiva, i un concert a la nit.

Aquest divendres 27 d’abril, de 10 a 14 hores, tindrà lloc al Museu de la Universitat d’Alacant la 5a Trobada de Secundària i Batxillerat de l’Alacantí, que preveu reunir més de 1.500 alumnes dels instituts de la ciutat d’Alacant i comarca de l’Alacantí que estudien en programes d’ensenyament en valencià. La inauguració oficial tindrà lloc a les 10 del matí amb les intervencions del rector de la Universitat d’Alacant, Ignasi Jiménez Raneda, i del president de la Cívica de l’Alacantí-Escola Valenciana, Josep Lluís Martos.

La Trobada acollirà tallers de física recreativa, creació plàstica, graffiti, jocs del món i jocs populars i de carrer, escoles en xarxa d’Internet de Vilaweb, canvi climàtic, graffiti, fabricació de pilota valenciana, malabars, bijuteria, carioques, reciclatge de roba, pancartes reivindicatives sobre els abusos urbanístics i la llibertat d’expressió, etc. Així mateix hi haurà exposicions de pintura de gran format i de disseny assistit per ordinador, entre d’altres, i actuacions musicals com per exemple les danses del Rei Moro d’Agost, dansa del ventre, dolçaina i tabalet o actuació de grups de rock. Al llarg del matí també es concediran els Premis de Literatura en Valencià Sambori 2007.

Cal destacar, d’altra banda, la presència de paradetes de venda de llibres d’editorials com Bullent, Denes, Associació d’Editors del País Valencià, Castellnou o el Gremi d’Editors, i de la Universitat, d’entitats estudiantils i d’Escola Valenciana, entre d’altres.

Trobada Esportiva i concert de rock d’Escola Valenciana.

La Va Trobada començarà per primer vegada amb una Trobada Esportiva (bàsquet, futbol i pilota valenciana) d’alumnes dels primers cursos de secundària, que es farà de 9 a 11 hores a la zona esportiva del campus de la UA. Per a finalitzar, hi ha previst un concert de la Gira 2007 d’Escola Valenciana amb els grups de l’Alacantí Tinc Ladilles i Mugroman, a les 20.30 hores al Museu de la UA.