Setmana per la Llengua

Alicante, 17 de abril de 2008

DURANT UNA SETMANA LA COMUNITAT UNIVERSITÀRIA PARTICIPARÀ EN ACTIVITATS PER LA LLENGUA

Comença demà amb una exposició sobre l'etiquetatge de les grans marques en l'Aulari II

La Setmana per la Llengua ha començat avui en el campus de la Universitat d'Alacant i es desenvoluparà també en la ciutat i en la Seu amb un atractiu programa que oferirà teatre, concerts, intercanvi de llibres, monòlegs i una manifestació el 25 d'abril.

Demà divendres la zona de trànsit de l'Aulari II acollirà l'exposició “La llengua en l'etiquetatge de les grans marques”, que donarà compte com les grans marques s'ocupen o no d'utilitzar la llengua a l'hora de dissenyar tota la seua publicitat.

Les activitats han sigut presentades aquest matí pel president del Consell d'Alumnes, Cristian Sirvent, a qui acompanyaven els vicerectors d'Extensió i Alumnat, Jesús Pradells i José Cabezuelo, respectivament.

A més de la VI Trobada de Secundària en Valencià, que tindrà lloc demà en el Poliesportiu d'Agost, amb nombrosos tallers i activitats i un concert, dilluns que ve, 21 d'abril, en la sala de graus de la Facultat de Dret, Àlvar Khuen, de la Plataforma per la Llengua, oferirà una conferència sobre “Els drets i usos lingüístics al País Valencià” i presentarà la guia “Què fer si…”, en la qual s'ofereixen pautes per a solucionar els problemes que se'ls presenten als valencianoparlants si se'ls nega el dret a usar la seua llengua lliurement.

Cada dia de la pròxima setmana hi ha programat un acte, entre altres el dimarts teatre per la Companyia Ferroviària d'Arts Escèniques al Paranimf, i el dimecres interpretació de monòlegs pel grup de teatre en valencià de la UA, que tindrà lloc al Racó dels Poetes, un apacible lloc en el campus entre l'Escola d'Infermeria i la Biblioteca General.

La Seu d'Alacant acollirà diverses conferències, com la que pronunciarà el periodista i historiador Alfons Llorenç sobre la “creació i destrucció del Regne de València” o la de Manuel Jardí, titulada “Televisió pública: Del monopoli franquista a la presó neoliberal”. Sobre la televisió es produiran més activitats, com ara la taula redona “Volem TV3” d’ACPV amb Jacinta Ros, coordinadora de la campanya del mateix nom, Sèfora Bou, delegada d'aquesta associació a Alacant, i Jeroni Rico, portaveu del col·lectiu cívic a favor de TV3 Elx-Vinalopó.

La ciutat d'Alacant també acollirà la Setmana per la Llengua, ja que el dissabte 26 a les 18.00 hores s'ha convocat una manifestació commemorativa del 25 d'abril a Alacant, des de les escales de l'Institut Jordi Joan, per a finalitzar en un concert a la platja del Postiguet, en el qual actuaran Betagarri, Antònia Font , la Troba Kung-Fu, la Gossa Sorda i Mugroman.

El Paranimf de la UA acollirà també, el dimecres 23, el concert d’Al Tall “Quan el mal ve d'Almansa”. Al Tall és un grup imprescindible en el panorama de la música valenciana i tots podran escoltar-lo a partir de les 20.00 hores.

Cinema, cursos, conferències, i finalment el diumenge 27 a Xixona tindrà lloc la XX Trobada d'Escoles en Valencià de l'Alacantí, festa en la qual es lliurarà el premi literari Sambori.

La Setmana per la Llengua, organitzada pel Consell d'Alumnes, ha comptat amb la col·laboració dels vicerectorats d'Alumnat, Extensió Universitària i Qualitat i Harmonització Europea, així com les facultats d'Educació i Filosofia i Lletres. Hi participen així mateix Acció Cultural del País Valencià, la Plataforma per la Llengua, lacivica.org i l’Escola Valenciana - Federació d'Associacions per la Llengua.