Sol Picó

Alicante, 12 de noviembre de 2008

SOL PICÓ EN EL CICLO ‘VALENCIANS UNIVERSALS'

Ballarina i coreògrafa, Sol Picó és la tercera invitada al cicle Valencians Universals (valencians a Europa i el Món). Pensar el segle XXI, que organitza la Universitat d’Alacant amb el patrocini de Bancaixa i la col.laboració de la Cívica-Escola Valenciana i la revista L'Espill de la Universitat de València. La xarrada, que porta com títol Dansa i punt, tindrà lloc el dijous, dia 13 de novembre, a les 20 hores al Club Información. L’acte comptarà amb la presencia de Dolores Mollà, membre del Consell Social de la Universitat d’Alacant, que presentarà a la convidada.

Sol Picó es va graduar al Conservatori Òscar Esplà d’Alacant i va completar els seus estudis a Barcelona, París i Nova York. Ha format part de diverses companyies d’Alcoi, Barcelona, Toulouse, Madrid i l’Havana, fins que fundà la companyia de dansa contemporània que porta el seu nom.

Els seus espectacles La dona manca o Barbi-Superestar, Paella mixta, Bésame el cactus i Amor dièsel, entre d’altres, han recorregut tot el món i han rebut nombrosos premis, com ara premis MAX de les Arts Escèniques, premis de les Arts Escèniques de la Generalitat Valenciana, de la Crítica Valenciana, etc. L’any 2005 va rebre el Premi Nacional de Dansa de Catalunya.

El cicle portarà a Alacant a investigadors, pensadors i artistes valencians com Carles Santos, Bernat Sòria, Josep Vicent i Josep Vidal Beneyto.

Más información: www.ua.es/spv/valenciansuniversals

PIC; Punto de Información Cultural (bajos del Paraninfo)

www.veu.ua.es/va/

965 90 37 25 - ofi.cultura@ua.es