Alicante, 5 de Marzo de 2009

EL BALLET FESTES AL TEMPLE DEL SOL CELEBRA LA LLEGADA DEL BUEN TIEMPO
Un poema sinfónico estructurado en cuatro tiempos

El ballet sinfónico Festes al Temple del Sol, dirigido y coordinado por Josep V. Casares i Broseta, se interpretará el 6 de marzo en el Paraninfo de la UA, a las 20.00 horas. Según el director del Conservatorio Municipal Profesional de Altea, Juan Tomás Laviós, el ballet “es un poema sinfónico, estructurado en cuatro tiempos, que celebra el décimo aniversario de la fundación del Conservatorio Profesional del municipio y, por otro lado, la llegada del buen tiempo, la fiesta del Sol en Altea”.

La estructura del ballet, que correrá a cargo de la Escuela de Danza Hazle Miles de Alfaz del Pi y la Orquesta de Vent del Conservatorio Municipal Profesional de Altea, se dividirá en Pare Sol en Primavera, donde el Sol observa a su estimada y hermosa Tierra; Quina Mare més Bonica la Terra, en la que la madre Tierra, querida por el Sol, ofrece suculentos manjares a todas sus criaturas; Rei Lleó, Fill del Rei Sol, donde el Rey león cree perder su alma y emprende una búsqueda para encontrar el ladrón de su corazón, y Cançó a una Sirena, en la que un marino, hijo humano del Padre Sol y de la Madre Tierra, se enamora de un ser mitológico de su propia creación: la Sirena.

La obra fue escrita por Casares i Broseta, por encargo del Conservatorio Profesional de Altea “con motivo de los actos conmemorativos del décimo aniversario de su fundación y su estreno en el Palau de Altea el 25 de junio de 2008”, explica el director del Conservatorio. Las invitaciones pueden recogerse en la Sala Aifos de la UA.

EL BALLET FESTES AL TEMPLE DEL SOL CELEBRA L’ARRIBADA DEL BON TEMPS

El ballet sinfònic Festes al Temple del Sol, dirigit i coordinat per Josep V. Casares i Broseta,  s’interpretarà el 6 de març en el Paraninf de la Universitat d’Alacant (UA) a les 20.00 hores. Segons el director del Conservatori Municipal Professional d’Altea, Juan Tomás Laviós, el ballet “és un poema sinfònic, estructurat en quatre cuadres,  celebra el X aniversari de la fundació del Conservatori Professional del municipi i, d’altra banda, l’arribada del bon temps, la festa del Sol a Altea”.

L’estructura del ballet, que anirà a càrrec del Ballet de L’Escola de Dança Hazle Miles de L’Alfàs del Pi i la Orquestra de Vent del Conservatori Professional Municipal d’Altea, es dividirà en Pare Sol en Primavera, el Sol observa la seua estimada i formosa Terra; Quina Mare més Bonica la Terra, la mare Terra, estimada pel Sol, ofereix suculents menjars a totes les seues criaturas; Rei Lleó, Fill del Rei Sol, el Rei lleó creu perdre la seua ànima i mampren una aborronadora recerca en busca del lladre del seu cor i Cançó a una Sirena, el marí, un humà  fill del Pare Sol i de la Mare Terra s’enamora d’un ésser mitològic de la seua propia creació; la Sirena.

A més, l’obra va ser escrita per Casares i Broseta, per encàrrec del Conservatori Professional Municipal d’Altea “amb motius dels actes commemoratius del X aniversari de la seua fundació i estrenada al Palau d’Altea el 25 de juny de 2008”, explica el director del Conservatori. Les invitacions per a l’espectacle es podrà arreplegar en la Sala Aifos de la UA, de dilluns a divendres de 9.00 a 14.00 hores i, per la vesprada, de dilluns a dijous de 16.00 a 19.00 hores.