Alicante, 24 de marzo de 2009

LA UNIVERSITAT D’ALACANT ACULL LA V LLIGA DE DEBAT UNIVERSITARI

La cinquena edició de la competició organitzada per la Xarxa Vives tindrà lloc a la Universitat d’Alacant entre demà dimecres 25 i dissabte 28 de març i comptarà amb la participació de 10 universitats.

La V Lliga de Debat Universitari de la Xarxa Vives tindrà lloc a la Universitat d’Alacant (UA) del 25 al 28 de març de 2009. «La globalització aporta millores substancials en la qualitat de vida de les persones?» és el tema de debat d’aquesta cinquena edició, que comptarà amb la participació d’equips de 10 universitats.

La inauguració oficial tindrà lloc demà dimecres a les 12.30 hores i serà presidida pel vicerector de Tecnologia i Innovació Educativa de la UA, Faraón Llorens. Els debats es desenvoluparan a la Sala Aifos de la Universitat d’Alacant.

La competició té l’objectiu de fomentar l’ús de la paraula entre l’estudiantat de les 20 universitats que en formen part, a través de l’enfrontament dialèctic entre diversos equips en el qual s’ha de defensar una posició a favor o en contra sobre el tema proposat. Els equips inscrits corresponen a les universitats d’Alacant, Barcelona, Autònoma de Barcelona, Jaume I, Lleida, Miguel Hernández d’Elx, Oberta de Catalunya, Politècnica de Catalunya, Politècnica de València i, finalment, la Universitat Ramon Llull.

Els jutges de cada debat valoren capacitats com ara el treball en equip, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa en la intervenció, i la correcció tant semàntica com formal. Cada universitat pot inscriure un equip participant, format per un màxim de 5 persones i representat per un capità o portaveu, que actua com a intermediari amb l’organització i l’equip de jutges.

El premi per a l’equip guanyador de la Lliga serà de 2.500 euros, mentre que l’equip finalista rebrà 1.200 euros. L’organització ha previst dos guardons honorífics més. El premi al millor orador de la competició serà atorgat pel jurat i la distinció al millor equip de la competició serà atorgada pels participants.

La final de la competició serà emesa en directe el proper dissabte 28 a partir de les 12.30 hores a través del web www.vives.org.