Alicante, 2 de abril de 2009

EL DIRECTOR NORUEC KNUT ERIK JENSEN PRESENTARÀ COOL AND CRAZY

El 3 d’abril, a les 20.15 h, dins del cicle “El Documental del Mes”

El pròxim divendres, 3 d'abril, a les 20.15 h, Knut Erik Jensen, un dels cineastes noruecs de més prestigi i experiència, presentarà la seua pel·lícula Cool and Crazy a la Seu universitària d'Alacant, en el marc del cicle “El Documental del Mes”. Amb aquesta pel·lícula, que ha obtingut guardons com el premi al Millor Documental i Millor Film en Amanda Awards (Noruega, 2001), Millor Documental en el Festival Internacional de Cinema de Chicago i el Millor Film Noruec de l'any en el Festival Internacional de Cinema de Noruega, Jensen duu a la pantalla un món que coneix i estima i ho fa a través de la gent que retrata: un excèntric cor d'homes de la localitat Berlevåg, que es va fer famosa perquè Isak Dinesen va localitzar en aquesta població la seua novel·la curta El festí de Babette.

Per a alguns aquesta és una pel·lícula sobre homes, per a altres sobre amor, política o peix; però sobretot és una pel·lícula sobre la dignitat de persones “normals” que viuen sota circumstàncies extremes. “Fou el darrer dia de la tardor a Berlevåg, durant el rodatge del llargmetratge Passing Darkness”, remarca el director, Knut Erik Jensen. “Una gèlida neu del nord-oest queia pels carrers de la petita vila. Jo anava camí del centre social a escoltar el cor masculí de Berlevåg. Des de la primera nota m’hi vaig deixar dur. Allà, a la fi del món, un grup divers d’homes madurs cantaven amb veu greu, poderosa i apassionada. Cares arrugades, que suportaven turbulències i vents gèlids, que gaudien del sol de mitjanit o que es meravellaven amb l’imponent silenci de l’oceà, se suavitzaven ara a través d’aquesta barreja de música i poesia, a través d’aquest cor en què els homes cerquen un refugi que els allunye de la dura quotidianitat i que els duga a un món de balades, himnes i marxes amb instruments de vent... que els duga a la cançó de Berlevåg.”

El director
Nasqué a Honningsvåg, a l’extrem nord de Noruega. Després d’estudiar francès, rus i història es formà a la London International Film School. L’any 1978 s’incorporà a l’equip de la Norwegian Broadcasting Corporation (NRK Television) i des de llavors fa documentals i curtmetratges per a aquesta cadena i també independentment. Els seus llargmetratges Stella Polaris, Burnt by Frost i Passing Darkness han sigut aclamats per la crítica i premiats en nombrosos festivals.

Versió original en noruec amb subtítols en català. Entrada lliure limitada a la capacitat de la sala.