Alicante, 7 de abril de 2009

Por su estudio sobre el potencial agrario de las comarcas de La Marina

CD DE RECURSOS LINGÜÍSTICS PER A L'ALUMNAT DE 2N DE BATXILLERAT

Les universitats públiques valencianes distribueixen el CD Universitat en valencià: recursos per a l’alumnat de 2n de batxillerat

Des del curs 1993/1994, les universitats públiques valencianes (Universitat d’Alacant, Universitat Jaume I, Universitat Politècnica de València, Universitat de València i Universitat Miguel Hernández), amb el suport de la Conselleria d’Educació de la Generalitat Valenciana, envien, a tots els centres valencians en què hi ha estudiants que es preparen per a l’accés a la universitat, el Gripau, un material que permet repassar alguns coneixements de llengua, de terminologia bàsica i de redacció que ajuden els alumnes a millorar els seus exàmens i, en concret, les proves d’accés a la universitat. De fet, es tracta d’un tipus de recomanacions estilístiques i lingüístiques que no sempre figuren en els temaris

Enguany, després d’11 edicions en paper, el Gripau es reconverteix i passa al format digital: els serveis lingüístics de les universitats valencianes l’han integrat en el CD Universitat en valencià: recursos per a l’alumnat de 2n de batxillerat, en el qual adopta un format més dinàmic i atractiu per als estudiants que preparen les proves d’accés a la universitat.

Aquest CD està estructurat en quatre seccions: “Les universitats públiques valencianes, en un clic”, que proporciona enllaços als webs de les universitats que poden ser útils a aquest alumnat; “La universitat i el valencià”, on apareix informació sobre la docència en valencià en aquestes universitats; “Programes en valencià”, amb informació sobre uns quants programes informàtics en valencià o per a millorar els coneixements lingüístics dels estudiants de 2n de batxillerat, i, finalment, l’apartat “Gripau”. Aquest CD, del qual es distribuiran 30.000 unitats, es pot consultar directament en Internet en la web http://www.ua.es/spv/gripau.