Alicante, 23 de octubre de 2009

TERESA MONROIG INICIA EL CICLE ‘ESCRIURE EL PAÍS’

La escriptora castellonenca Teresa Monroig (1951, Càlig, Castelló) participa aquest divendres, 23 d’octubre, en la nova edició del cicle Escriure el País. Relats de les nostres comarques, una iniciativa en què escriptors de les comarques valencianes participen per explicar, en forma de relats, la seua percepció del la Comunitat. La primera tertúlia del cicle, organitzat per el Centre d’Estudis de la Dona, el Departament de Filologia Catalana, el Secretariat de Cultura, el Secretariat de Promoció del Valencià i amb la colaboració del diari El País, es celebrará a les 12.00 hores a la Sala de Graus de la Facultat de Dret de la Universitat d’Alacant (UA).

L’última novel·la de Monroig es titula Teresa i Laura (Edicions Brosquil. València. 2003) i narra els diversos moments en la vida de dues bessones, la pròpia Teresa i la seva germana Laura, des del seu naixement als anys cinquanta del segle passat a Càlig, petit municipi del Baix Maestrat, fins quan abandonen la localitat per anar a estudiar a Castelló de la Plana.

Monroig va guanyar el primer premi en 1997 del concurs Relats de Dones, convocat per l’Ajuntament de Castelló de la Plana, amb el relat curt Pa i xocolata, publicat en 1998 i té al voltant de 40 pàgines.

És mestra en les especialitats de Valencià, Ciències Socials i Educació Infantil i, des del 1998, treballa com a professora de Geografia i Història en l’institut Violant de Casalduch de Benicàssim