Alicante, 29 de marzo de 2010

NOVA EDICIÓ DE LA LLIGA DE DEBAT

Se celebrarà a la Universitat de Lleida, del 26 al 30 d’abril

La Xarxa Vives d’Universitats ha convocat la sisena edició de la Lliga de Debat Universitari. Del 26 al 30 d’abril de 2010, la Universitat de Lleida acollirà la competició, que analitzarà la qüestió Si volem la pau, cal estar preparat per a la guerra?

La Lliga de Debat és una competició de dialèctica adreçada a l’alumnat de les 20 universitats membres de la Xarxa Vives, en la qual, durant quatre dies, equips d'estudiants universitaris debaten sobre un tema polèmic i d'actualitat. La sisena edició de la Lliga constarà d’una fase eliminatòria, que tindrà lloc del 26 al 29 d’abril, i d’una final el 30 d’abril. El jurat de la competició estarà format per experts de diversos àmbits del coneixement. L’equip que resulte campió de la competició rebrà un premi de 2.500 €, i l’equip subcampió rebrà 1.200 €. També es reconeixerà al millor orador de la competició, que serà nomenat pel jurat, i el treball del millor equip de la Lliga, que serà escollit pels participants mateixos.

L’objectiu de la Lliga és fomentar l’ús de la paraula entre l’estudiantat universitari sota el format d’un enfrontament dialèctic, on es valoren capacitats com el treball en equip, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa en la intervenció, i la correcció tant semàntica com formal.

Organitzada per la Xarxa Vives, la VI Lliga de Debat Universitari té el suport de la Generalitat de Catalunya i la Conselleria d’Educació i Cultura del Govern de les Illes Balears.

La Universitat d’Alacant hi participa amb un equip de 4 estudiants coordinats per la professora del Departament de Filologia Catalana Sandra Montserrat. Els competidors que aniran a Lleida són Jordi Domènech (Filologia Catalana), Edith Guerrero (Dret), David Navarro (Traducció i Interpretació) i Andreu Sentí (Filologia Catalana), capità de l’equip. Durant el primer quadrimestre aquest grup, juntament amb 15 alumnes més, ha participat en el Taller de tècniques de preparació d’un discurs i d’un debat, organitzat pel Secretariat de Cultura, on han pogut desenvolupar les habilitats discursives pròpies dels enfrontaments dialèctics entre diversos equips. Desenvolupar aquestes habilitats és un requisit bàsic per al bon funcionament d’una societat democràtica, basada en el diàleg i en la confrontació d’idees. A més, assolir una bona capacitat de produir i gestionar discursos és una excel•lent eina amb vista a la incorporació dels estudiants al mercat laboral.