Alicante, 27 de abril de 2010

LA LLIGA DE DEBAT UNIVERSITARI, EN DIRECTE DES DE LA UNIVERSITAT DE LLEIDA

Tots els debats de la sisena edició de la competició organitzada per la Xarxa Vives es poden veure en directe a través del web www.vives.org, fins al divendres 30 d’abril. La competició compta amb la participació de 10 universitats.

El vicerector d’Activitats Culturals i Projecció Universitària de la Universitat de Lleida, Jaume Barrull, va inaugurar ahir dilluns la VI Lliga de Debat Universitari de la Xarxa Vives, que es desenvoluparà a la UdL fins al proper divendres 30 d’abril. «Si volem la pau, cal estar preparat per a la guerra?» és el tema de debat d’aquesta sisena edició, que compta amb la participació d’equips de 10 universitats. Tots els debats de la competició es poden veure en directe a través del web www.vives.org, que també ofereix l’evolució dels resultats provisionals.

La competició té l’objectiu de fomentar l’ús de la paraula entre l’estudiantat de les 20 universitats que formen part de la Xarxa, a través de l’enfrontament dialèctic entre diversos equips, en el qual s’ha de defensar una posició a favor o en contra sobre el tema proposat. Els equips inscrits corresponen a les universitats d’Alacant, Autònoma de Barcelona, Barcelona, Lleida, Internacional de Catalunya, Miguel Hernández d’Elx, Oberta de Catalunya, Politècnica de Catalunya, Politècnica de València i Pompeu Fabra.

Els jutges de cada debat valoren capacitats com ara el treball en equip, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa en la intervenció i la correcció tant semàntica com formal. Cada universitat pot inscriure un equip participant, format per un màxim de 5 persones i representat per un capità o portaveu, que actua com a intermediari amb l’organització i l’equip de jutges.
El premi per a l’equip guanyador de la Lliga serà de 2.500 euros, mentre que l’equip finalista rebrà 1.200 euros. L’organització ha previst dos guardons honorífics més. El premi al millor orador de la competició serà atorgat pel jurat i la distinció al millor equip de la competició serà atorgada pels participants.

La final de la competició serà emesa en directe el proper divendres 30 a partir de les 17 hores a través del web www.vives.org.